1403/03/24 21:34:17

پسرفت رشد تکاملی در کودکان

ninitest.com

پسرفت رشد تکاملی در کودکان

پسرفت رشد تکاملی در کودکان به از دست دادن نقاط عطف رشدی که قبلاً به دست آورده بودند اشاره دارد. در اینجا چند دلیل متداول پسرفت رشدی آورده شده است:

چند دلیل متداول پسرفت رشدی

 یادگیری نقاط عطف جدید:

هنگامی که کودکان در مهارت های جدید تسلط پیدا می کنند، ممکن است پسرفت را تجربه کنند. به عنوان مثال، کودک نوپایی که به تازگی راه رفتن را آموخته است ممکن است به دلیل استرس این مهارت جدید به طور موقت به خزیدن برگردد.

تغییرات عمده زندگی:

 رویدادهای مهم زندگی، مانند تبدیل شدن به یک خواهر یا برادر بزرگتر یا شروع دوره پیش دبستانی، می تواند باعث پسرفت شود. کودکان ممکن است در طول این انتقال، کج خلقی، مشکلات خواب، یا چسبندگی بیشتری نشان دهند.

اختلال طیف اوتیسم:

 در برخی موارد، پسرفت رشدی ممکن است با شرایطی مانند اختلال طیف اوتیسم (ASD) همراه باشد.

به یاد داشته باشید که پسرفت رایج است و اغلب کوتاه مدت است. اگر علائم پسرفت را در کودک خود مشاهده کردید، برای راهنمایی و حمایت با یک متخصص کودکان مشورت کنید. تشخیص پسرفت مستلزم داشتن بررسی های سریال کودک است که در وب سایت نی نی تست انجام می شود .

خلاصه

پسرفت رشدی زمانی را توصیف می کند که کودک مهارت های قبلی خود را از دست می دهد، مانند توانایی گفتن کلمات .  بیشتر در شرایط رشد عصبی از جمله اوتیسم ، انسفالوپاتی های صرعی رشدی، مانند سندرم لاندو کلفنر، و شرایط ژنتیکی مانند سندرم رت و سندرم فیلان مک درمید شناخته می شود. اگرچه مطالعات پسرفت رشدی را برای بیش از 100 سال گزارش کرده اند، شکاف های دانش قابل توجهی در درون و بین شرایطی که دارای پسرفت رشدی هستند وجود دارد

  1. زمینه: پسرفت رشد تکاملی چیست؟

پسرفت رشدی توصیف می کند که کودک توانایی خود را برای استفاده از مهارت های قبلی از دست می دهد. به عنوان مثال، کودکی که به طور مرتب کلماتی را می گفت دیگر صحبت نمی کند، یا کودکی که از حالات چهره استفاده می کرد و تماس چشمی منظم برقرار می کرد، پاسخ اجتماعی خود را از دست می دهد.

 پسرفت رشد تکاملی ممکن است یکی از ویژگی های اولیه

  • یک وضعیت عصبی-تکاملی، مانند اختلال طیف اوتیسم (اوتیسم)،
  • یک وضعیت تک ژنتیکی،
  • انسفالوپاتی تکاملی صرعی (DEE)

باشد، یا به طور غیر معمول بخشی از (در کنار علائم عصبی غیرطبیعی) یک اختلال پیش رونده باشد. وضعیتی رو به وخامت که باعث زوال عقل دوران کودکی (CD) یا زوال پیشرونده فکری و عصبی (PIND) می شود.

 در نتیجه، برای شناسایی یا حذف یک اختلال زمینه‌ای و شروع مدیریت بهترین عملکرد، نیاز به بررسی پزشکی دراسرع وقت و  زمان حیاتی وجود دارد.

 

شرایط تخریب عصبی (Neurodegenerative conditions) فراتر از محدوده این مقاله است، اما برای اطلاعات بیشتر، واحد نظارت بر اطفال بریتانیا از سال 1997 داده هایی را در مورد شرایط PIND ( progressive intellectual and neurological deterioration (PIND))جمع آوری کرده است (Verity et al., 2021).

پسرفت رشد تکاملی  ممکن است با کمبودهای تغذیه ای یا کاهش رشد پس ازضربه یا آسیب مغزی همراه باشد (On et al., 2022)، چنین عللی نیز خارج از محدوده این مقاله هستند.

در عوض، این به روز رسانی بر روی شرایط عصبی رشدی مانند اوتیسم و ​​اختلال از هم گسیختگی دوران کودکی (CDD) تمرکز دارد. شرایط ژنتیکی مانند رت (RTT) و سندرم فیلان مک درمید (PMS)؛ و شرایط DEE، از جمله سندرم Landau Kleffner (LKS) و اختلال خواب مداوم با موج آهسته (CSWS)، که همگی ممکن است با پسرفت رشد تکاملی تظاهر کنند.

 مکانیسم های مختلفی برای پسرفت رشد تکاملی پیشنهاد شده است،

از جمله ارتباط بالقوه با پاسخ های ایمنی پیش التهابی (وارگاس و همکاران، 2005)، و خطرات خانوادگی با ارتباط بینپسرفت رشد تکاملی و سابقه خانوادگی بیماری های خودایمنی مانند دیابت نوع 1 و خود ایمنی. تیروئیدیت ایمنی (اسکات و همکاران، 2017)، بیماری سلیاک و آرتریت روماتوئید (تورم و همکاران، 2014). علاوه بر این، انعطاف پذیری مغز بر شروع اوتیسم تأثیر می گذارد و به فرآیندهای رشدی مانند هرس سیناپسی وابسته است (توماس و همکاران، 2011)،

ادامه دارد .... 

2024 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ میباشد.

طراحی و برنامه نویسی w3ir